Ustanovi in vodi svoje prvo podjetje!

Pogosta vprašanja

 

Za koga je igra primerna?

Igra je primerna za otroke, ki so starejši od 10 let; zgornje meje starosti igralcev ne želimo določiti, saj je igra didaktična in torej primerna za vse, ki želijo pridobiti novo znanje s področja vodenja podjetij in financ.

 

Lahko igrajo tudi mlajši otroci?

Seveda. Tudi mlajši otroci lahko sodelujejo v igri s pomočjo odraslih. Zagotovo bo njihovo dojemanje vsebine omejeno glede na njihovo starost (na primer zapis izkaza uspeha po vsakem preigranem finančnem letu), vendar povsem enakovredno lahko sodelujejo v družabnem delu (mečejo kocko, sestavljajo in premikajo figurice ali berejo navodila s kartic, štejejo denar itn.).

 

Igra je poučna, kaj se igralci naučijo?

Z igranjem igralci osvojijo osnovne pojme, povezane

  • s poslovanjem podjetja (ustanovitev, bančna posojila, obveznosti do države in davki, odnosi s strankami, oglaševanje, delovna razmerja itn.) in
  • s financami (po vsakem preigranem poslovnem letu pripravijo izkaz uspeha in se tako seznanijo z beleženjem različnih stroškov, izračunom dobička, davkom na dobiček in čistim dobičkom).

Ker je igra družabna in jo lahko igra več igralcev hkrati (se pa z njo lahko prav fino zamoti tudi en sam igralec), seznanja in dobro pripravlja na sodelovanje, prilagajanje, komunikacijo in teamsko delo, kakršno je potrebno tudi v vsakem pravem podjetju.

 

Je igra primerna tudi za dopolnitev šolskih učnih dejavnosti?

Da. Kar lepo število slovenskih osnovnih šol in nekatere srednje šole igro uporabljajo že več let; na primer Srednja ekonomska šola Ljubljana za dopolnitev rednih učnih vsebin, nekatere druge pa pri dopolnilnih dejavnostih s podjetniško vsebino.

Možno se je s podjetjem Lisac&Lisac dogovoriti tudi za izvedbo vodene delavnice.

 

V kakšnem formatu je igra?

Igra je zapakirana v trdni kartonski škatli (dimenzije 25x2x3,5 cm) in vsebuje igralni board, igralne kartice, denar (kartonski žetončki), kartonske izdelke (avtomobilčke), igralno kocko, kratko brošuro z navodili za igranje in opisom pojmov, pole za izkaz uspeha (ko vam jih zmanjka, jih lahko natisnete sami iz pdf.datoteke na spletni strani www.firmakids.si).

Je igra samo v slovenskem jeziku?

Ne. Igra je na voljo tudi v angleškem, nemškem in hrvaškem jeziku.

Jezikovna šola Lingula jo na primer uporablja kot uporabno popestritev na tečajih svojih tečajih angleškega in nemškega jezika.

 

Kako lahko kupim igro?

Igro lahko naročite preko spletne strani www.firmakids.si ali po telefonu, na brezplačni številki 080 1509.

 

Je potrebno kakšno predznanje?

Ne. Je pa potrebno pred začetkom igranja prebrati navodila za igranje v priloženi 11-stranski brošuri, ki vsebuje hitra, skrajšana navodila in tudi podrobnejši opis po posameznih korakih, ki so ponazorjeni tudi s slikovnimi primeri.

Če vam kljub pojasnilom v brošuri ostane še kakšno vprašanje ali se vam vprašanje pojavi med igranjem, lahko pokličete na brezplačno telefonsko številko 040 1509 in z veseljem vam bomo odgovorili.

 

Kdo zmaga v igri?

Glavni namen igre je igralce na zabaven in lahkoten način seznaniti z delovanjem podjetij. Seveda je igra veliko bolj zabavna, če je tekmovalna (igralci se lahko razdelijo v dve skupini in med seboj tekmujejo). V igri dosežemo boljši rezultat, če premagamo konkurenco, če dobro razumemo posel in ustrezno ukrepamo – kakor tudi v pravih podjetjih.

Zmagovalci so vsi, ki na koncu vsakega preigranega poslovnega leta ustvarijo dobiček. Če ustvarite več dobička od svojih soigralcev (konkurenčnega podjetja), pa ste zmagovalec med zmagovalci.

 

Kaj je treba narediti za zmago?

Tako kot pri vodenju podjetja moramo sprejemati prave odločitve. Odločamo o tem

  • koliko osnovnih materialov bomo kupili in po kakšni ceni;
  • koliko izdelkov bomo imeli na zalogi;
  • po kakšni ceni bomo prodajali;
  • koliko denarja si bomo sposodili od banke;
  • kako veliko podjetje želimo imeti.

Pa tudi malo sreče je treba imeti. Prava podjetja imajo včasih težave z višjo silo (potres, virusne epidemije itn.), zaposlenimi (bolniške odsotnosti, stavke itn.), zato se tudi v igri lahko zgodi kaj nepredvidljivega. Vendar sreča dolgoročno nikoli ni odločilna, če ne sprejemamo pravih odločitev. Je pa res, da je po navadi rada na strani vztrajnih – tudi v igri.

 

Kdo je avtor igre?

Avtorja igre sta Aleš in Blaž Lisac, solastnika podjetja Lisac&Lisac. Igro sta zasnovala leta 2014 z namenom, da bi tudi otrokom in staršem približali svet podjetništva, saj večina ljudi ne razume, kako podjetja poslujejo in od kod prihaja denar.

V igri je skrito podjetniško znanje, ki ga v slovenskih šolah ne poučujejo na rednem učnem programu, torej je igra FirmaKids investicija, ki prinaša znanje za vse življenje.

 

Zakaj so družabne igre tako priljubljene?

Seveda poleg namiznih iger obstajajo tudi številne druge oblike in vsaka ima svoje pristaše; je pa priljubljenost namiznih iger zadnja leta v porastu, kar je precej preprosto pojasniti – zaradi hitrega življenjskega in delovnega ritma, ki se v veliki meri odvija preko računalnikov, predstavljajo namizne igre možnost neposrednega stika in druženja s prijatelji, družinskimi člani, vrstniki itn.

Je pa tudi res, da namizne igre človeka spremljajo že zeeeelo dolgoooo. Najstarejša najdba namizne igre je datirana v leto 5000 pred našim štetjem. Gre za 49 majhnih vklesanih in poslikanih kamnov, ki bi jim danes najverjetneje rekli igralne kocke, ki so jih našli na pokopališču Basur Hoyuk na jugovzhodu Turčije.

Torej nič novega, ljudje so se od nekdaj radi zabavali in kratkočasili.

 

Obstaja kakšna podobna družabna igra?

Ne. Po didaktičnem motivu je nekoliko blizu Kiyosakijev Cashflow, vendar je ta igra vezana na osebne finance, FirmaKids pa preigrava poslovanje podjetij.

 

Priporočamo prijetno berljiv zapis, ki so ga pripravili trendni slovenski strokovnjaki za igre (namizne, video, VR, sobe pobega in še kaj) iz podjetja Escapebox na temo najboljših namiznih iger in zanimivim vpogledom v zgodovino razvoja iger.

Zapis si poglejte tukaj. 

 

Še kratek kviz: 

  • Kdaj podjetje posluje uspešno?
  • Kdaj mora podjetje v stečaj?
  • Kdo pokrije izgubo podjetja?
  • Kaj nam pove izkaz uspeha?
  • Kaj nam pove bilanca stanja?
  • Zakaj mora biti Aktiva v bilanci stanja enaka Pasivi?
  • Kaj je naloga bank?
  • Kaj je naloga lastnikov?
  • Kaj je naloga delavcev?
  • Kaj se pričakuje od dobaviteljev?
  • Kaj se pričakuje od kupcev?
  • Zakaj mora podjetje plačevati davke?

Če želite prejeti odgovore na zgornja vprašanja, pošljite mail na natalie@lisac-lisac.si.